Muzieklessen voor Kinderen te Oostende

Geef je Kind het Geschenk van Muziek

lukasgitaarr.jpg

Er zijn weinig dingen zo mooi als je kind muzikaal zien groeien.

Wij geloven dat iedere leerling anders leert en andere doelstellingen heeft met zijn/haar instrument.

Sommige leerlingen willen puur uit amusement spelen.

Sommigen willen hun muziekspel verdiepen & verfijnen om op te treden.

Wij zijn er zowel voor de leerlingen die wil leren voor recreatief gebruik, als voor de leerlingen die hoge niveaus wil bereiken met zijn/haar instrument. Door telkens een persoonlijke aanpak te nemen wordt de motivatie van zelfs de jongste leerlingen hoog gehouden.

Het is van uiterst belang voor ons dat de leerling zich goed voelt bij het proces van muziek leren spelen. Wij kiezen een prettige en inspirerende benadering van muziek en hebben een levendige en inclusieve atmosfeer die een liefde en hartstocht voor kunst bewerkstelligt vanaf een jonge leeftijd. Een instrument leren spelen is een discipline en vergt wat werk, maar bij Casa da Musica geloven we dat muziek eerst en vooral plezierig moet zijn

Ik speel al twee jaar gitaar bij mijn leraar Antony en ik doe het supergraag.

Je leert veel bij, je leert liedjes schrijven, melodieën maken,…. een beetje van alles eigenlijk.
De sfeer is ook altijd leuk met de andere leerlingen.

Er wordt veel gelachen, maar er wordt ook gewerkt om goed je gitaar te leren bespelen.
— Maxim Boey, Bredene

Het leren muziek spelen op jonge leeftijd is sterk bevorderlijk voor de ontwikkeling van je kind

1. De vroege muzikale training help hersengebieden te ontwikkelen betrokken bij taal en het redeneren.

De ontwikkeling van de hersenen gaat vele jaren na de geboorte verder. Recente studies hebben er duidelijk op gewezen dat de muzikale opleiding fysisch het deel van de hersenen ontwikkelt die worden geïmpliceerd bij de verwerking en taal. Het verbinden van reeds gekende liedjes met nieuwe informatie kan ook helpen kennis te vestigen in jonge kinderen.
 

2. Er bestaat een oorzakelijk verband tussen muziek en spatiale intelligentie (de capaciteit om de wereld nauwkeurig waar te nemen en geestelijke beelden van dingen te vormen).

Deze vorm van intelligentie, waardoor men verschillende samenhorende elementen kan visualiseren, is essentieel voor het soort denken die nodig is bij alles van het oplossen van geavanceerde wiskundige vraagstukken tot het inpakken van een rugzak met alles die nodig is voor de komende dag.
 

3. Studenten van muziek leren creatief te denken en problemen op te lossen door diverse oplossingen voor te stellen.

Vragen over kunst en muziek hebben niet één correct antwoord.
 

4. Studenten van muziek zijn succesvoller op gestandaardiseerde testen.

Dit hebben verschillende recente studies bewezen. Ze bereiken ook constant hogere punten in de middelbare school.
 

5. Studenten van muziek leren vakmanschap wanneer ze leren hoe details samenwerken en wat goed werk onderscheid van middelmatig werk.

Deze normen, wanneer toegepast op een student zijn/haar eigen werk, vragen een nieuw niveau van voortreffelijkheid en vereisen studenten om hun ervaring van wat zij als mogelijk beschouwen uit te rekken.
 

6. Studenten leren de waarde van aanhoudende inspanning.

In muziek is een fout een fout, het instrument is gestemd of niet, de noten worden goed gespeeld of niet. Enkel door veel hard werken wordt een succesvol optreden mogelijk. Door het studeren van muziek leren studenten de waarde van aanhoudende inspanning om excellentie te bereiken en de concrete beloningen van hun werk te ervaren.
 

7. De studie van muziek verbetert groepswerk-vaardigheden en discipline.

Om een muziekgroep goed te laten klinken is het essentieel dat alle muzikanten harmonieus samenwerken naar één enkel doel en zich toeleggen op het leren van de muziek, de lessen/repetities bijwonen en het oefenen op het instrument.
 

 8. Muziek verstrekt een middel tot zelfexpressie.

Iedereen heeft op een zeker punt nood om in aanraking te zijn met zijn/haar kern, met wat zij/hij voelt. Zelfvertrouwen is een bijproduct van deze zelfexpressie.
 

9. De studie van muziek ontwikkelt vaardigheden die in het werkleven noodzakelijk zijn.

De studie van muziek is gefocust op “doen” in tegenstelling tot het waarnemen. Werkgevers zoeken multi-dimensionale werkkrachten met de soort van flexibele communicatie-tools die het muziekonderwijs helpt te creëren. In het leslokaal leren studenten beter communiceren en samenwerken.
 

10. Het uitvoeren van muziek leert jonge mensen angsten te overwinnen en risico's te nemen.

Een klein beetje angst is niet altijd negatief en iets die vaak voorkomt in het leven. Op jonge leeftijd hiermee leren omgaan betekent dat dit later minder rap een probleem zal worden. Het nemen van risico’s is essentieel als een kind zijn of haar potentieel volledig wilt ontwikkelen.

!DSC_0552.jpg

Er is GEEN voorkennis of notenleer vereist om te starten met de lessen!

Wij bieden verschillende mogelijkheden om je kind zich muzikaal te ontplooien. De ouders vervullen een belangrijke rol in wat wij doen en daarom proberen we hen vanaf het begin te impliceren in het leerproces. Wanneer een jonge leerling lid wordt van onze school, nodigen wij hen samen met de ouders uit om een gratis proefles bij te wonen. Deze proefles gaat individueel door en is volledig vrijblijvend.